Девятый Республиканский творческий конкурс «Наурыз — көктем мейрамы» для детей, педагогов и воспитателей Казахстана

 

 

 

Тема: «School life»

IV международный творческий конкурс «Весна идёт — весне дорогу!» для детей, педагогов и воспитателей Казахстана, стран ближнего и дальнего зарубежья

 

 

Терещенко Ирина Викторовна, учитель английского языка, вторая квалификационная категория высшего уровня, КГУ «Школа-гимназия имени Батыр Баяна» СКО район М. Жумабаева г. Булаево

Терещенко Ирина Викторовна

Цель урока:

  •  Совершенствовать навыки фонетики, говорения, аудирования не больших текстов, чтения (извлечение конкретное информации).
  •  Развивающий аспект: развития навыков поисковой информации, развитие способности к догадке.
  •  Образовательный аспект: умение говорить о любимом учебном предмете, используя новую лексику.
  •  Познавательный аспект: знакомство со школьными предметами, которые школьники изучают в Англии.
  •  Воспитательный аспект: воспитание положительного отношения к школе, желание учиться, гордиться своей школой.

Ход урока

1.Оргмомент. Приветствие

The theme of our lesson «School». Your tasks are to speak about school subject, to listen to the teacher, to understand short stories

2.Phonetic drills. Listen and repeat

English, Mathematics (Maths), Science, History, Art, Geography, Music, Information Technology (IT), Physical Education (PE)

Put the school subjects in alphabetical order.

3.Речевая зарядка

— Answer my questions.

What date is it today?

— What subject are you good at?

— What day of the week is it today?

— What is your favourite subject?

— Do you like to go to school?

— Who was your first teacher?

— What season is it now? Look at the picture.

— Name autumn months.

— What season do you like?

What is the weather like today?

— Sing the song How is the weather like today?

4.Повторение

— Look at the blackboard and fill in the blanks.

sh_rpener, p_nc_l, p_n, d_sk, ch_ir

— Very well.

5.Работа по рисунку

— Look at the picture.

— What is this?

— Is it a pen or pencil?

— Show me the desk.

— What colour is the pencil?

6.Listen and guess.

Учащиеся слушают короткие рассказы и догадываются, о каком предмете идет речь.

1.You can count and do sums (Maths)
2.You can draw pictures (Art)
3.You study events that happened long ago. (History)
4.Give you chance to make friends in many parts of the world. (English)
5.You can sing different songs. (Music)
6.You read stories, novels, learn poems by heart. (Literature)

— What is your favourite subject at school?

— Why do you like it?

— Your task is to make a time-table on Friday.

7. Работа с анкетами

— I give you sheets of paper and you should fill in.

1.hi,my name is….
2.I am in the….class and I am…..years old.
3.My favourite subject at school is…
4.My hobbies are….

8.Презентация «My school»

— Tell about your school. (учащиеся рассказывают о школе)

— Tell about your first teacher. (рассказ о первом учителе)

— Tell about your classmate.

9.Работа с анкетой

— The next task is to write about your classmate using the new words.

— He/she is polite.

clever, well-read, helpful, frank

— What is his/her name?

— Where is he/she from?

— Finish the sentence My friend is… .

10.Итог урока

— The lesson is over. Good-bye.

Категория: