IX международный творческий конкурс «Поклонимся Великим тем годам!» для детей, педагогов и воспитателей Казахстана и стран ближнего и дальнего зарубежья

 

 

 

Жеке іс-тәжірибесі тақырыбы «Педагог имиджі»

IV международный творческий конкурс «Весна идёт — весне дорогу!» для детей, педагогов и воспитателей Казахстана, стран ближнего и дальнего зарубежья

 

 

 

Измаханова Куралай Еламановна педагог II категории, образование высшее, педагогический стаж — 9 лет, Казалинская районная детская музыкальная школа Кент Айтеке би Кызылординская область

Қазіргі заман педагогтың кәсіби іс-әрекетінің табысты болуы көбінесе имиджге байланысты.

Фото с сайта thenews.kz

Болашақта мектеп мұғалімі қандай болуы тиіс екенін түсіну үшін, бүгінгі күні орта білім беретін оқу орындарында жас ұрпақты оқытып және тәрбиелеп жүрген мұғалім бейнесін қайта қарауымыз керек. Бұл орайда тілге тиек болатыны, педагогтардың біліктілігінің төмендігі, шәкірттермен арадағы педагогикалық әдептілік негіздері қарым-қатынастардың қажырлығы және оның барлық уақытта сақтала бермеуі. Сондықтан, мұғалімге тән педагогтық қарым-қатынас әрекетінің мәні мен мазмұнын ашып, ұстаздарға оның негізгі сапаларын қалыптастыруымыз қажет сияқты. Сонымен XXI ғасыр педагог имиджіне тоқталатын болсақ, имидж — ағылшын тілінен аударғанда «бейне», «кейіп» деген мағына береді.

Ұстаздардың арасында айналасындағыларға өзі туралы жақсы әсер қалдыруды маңызды санамайтындар да бар.Тіпті, кейбір педагогтар имидждің маңыздылығына сенбейді.

Басқа мамандық иелеріне қарағанда мұғалім мамандығы ерекше, ол әрдайым үлкен аудитория ішінде және көпшілік көз алдында.

Сонымен имидж — сіздің бойыңыздағы талантыңыздың жарқырап ашылуы, өзіңіз туралы жақсы пікір қалыптастыру жолы. Әлемдік өркениеттің стандарттарын ұсынатын американдық психологтардың пікірінше, тамаша табыс феномені — адамның имиджі мен оның карьерасымен тікелей сабақтас. Егер олай болмаса, қолдан жасалған имидждің көмегі тимесі анық. Сондықтан да кәсіби мамандығын жан-жақты меңгерген педагог қана жоғары бағаланып, әріптестері мен шәкірттерінің ыстық ықыласына бөленбек.

Жалпы,адамдардың 85%-ы бізбен танысқан алғашқы бес секундта қалдырған сыртқы әсер бойынша баға береді деп есептелінеді. Сол себепті педагогқа өзін көрсете білу,ұнау,өзі туралы жақсы пікір қалдырудың маңызы зор.

Тартымды имидж:

  • Айналасындағы адамдардың көңілін аулау кепілі;
  • Кез келген жұмыста жетістікке жетудің негізгі шарты.

Егер оқушылар мұғалімнің жеке тұлғасына қызықпаса пәнге деген қызығушылығы да болмайды деген байламға келуге болады.

Себебі, баланың өмірінің жартысы оларға білім ғана беріп қоймай, сонымен қатар оларды тәрбиелейтін және жеке тұлға ретінде қалыптастыратын мектепте өтеді. Әлеуметтік және балалық шақтан алған әсерлер мен тәжірибелер үлкен өмірге өтуіне әсер етеді. Мұғалімнің жеке басы оқушының жеке тұлға болып қалыптасуына көмектеседі. Ақпараттың басым бөлігін біз көру арқылы аламыз, сондықтан да біздің тартымды бейнеміз өте маңызды. Оған ұқыптылық, іскерлік стиль, мәнер, әдеп, күлкі жатады.Ұстаз өзін қалай көреді және оны оқушылары қалай елестетеді? Мектеп әкімшілігі мен оқушылар сыйлау үшін және іс оңға басу үшін не істеу керек? Бар мәселе имиджде.

Имидж құрылымы:

  • сыртқы бейне;
  • вербалды және вербалды емес қарым-қатынасты пайдалану құралы;
  • ішкі «Мен» сезімінің кәсібіне сәйкестігі.

Сыртқы имиджді құраушыларға:

  • мимика,
  • дауыс күші мен тембрі,
  • костюм,
  • қимыл,
  • мәнер.

Айналаңыздағы адамның санасындағы сіздің бейнеңіз туралы көзқарас. Ол сізбен жүздесуден кейінгі сыртқы кейпіңіз бен өз-өзіңізді ұстауыңыздың тәрбиелік мәні мен сөйлесу мәнеріңіз арқылы қалыптаспақ. Сыртқы бейнеміздің үйлесімді әсер қалдыру үшін вербалды және вербалды емес қатынас қажет:

  • Мәнерлі сөйлеу
  • Көндіре білу
  • Стиль мен киім түсінің психологиялық әсерін білу
  • Тұрған тұрысқа, мимикаға және мәнерге көңіл бөлу
  • Шыдамдылық
  • Көргіштік

Қазіргі қазақ қоғамында ұстаз мамандығы өзінің мәртебесін жоғалтып отыр,оны өзімізге қайтарып алу керектігінееш күмән жок. Әрине мемлекет тарапынан қолдау көрсетілу керек.

Бірақ ұстаздың имидждің және ата-аналар мен оқушылардың педагогқа деген көзқарасын тек экономикалық фактор ғана анықтай алмайды ғой. Осыған орай педагогтың өзі не істей алды?

Бұл сұраққа жауап іздейтін болсақ,онда былай жауап берер едік. Педагогтың мәртебесі мен беделі оның жеке имиджіне байланысты. Жалпы имидждің құрамына төменде көрсетілген элементтерді жатқызуға болады:

  • Қызметтік қарым-қатынас этикеті (корпоративтік ережелерді ұстану)
  • визуальді белгілер-бойдың,дене бітімің,шаш үлгісінің үйлесімділігі.
  • Өзіне сәйкес стильді анықтайтын элементтер:киім,аяқ киім, аксессуарлар
  • тіл табысу білу қабілеті ауызша және жазбаша тілдесу,дауыс ерекшілігі.

Сонымен, педагогтың имиджі мынандай құрамнан тұрады:

  • Жеке және тұлғалық қасиеттер
  • Коммуникативті қасиеттер
  • Кәсіби іс-әрекеттің және мінез-құлықтың ерекшеліктері.

Жаңа қоғам педагогтың имиджіне жаңа талаптар қояды, бірақ замандар бойы ұстаздың бойында өзгерметін мынандай қасиеттер бар:

  • балаларды жақсы көру
  • мейірімділік
  • шынайылылық
  • тілдесе алу икемділігі

Использованы источники:
referat911.ru/Pedagogika/bolasha-malmge-pedagogika…-2195383-place1.html
45minut.kz/?p=34828
worldteacher.ru/1374–267.html