Хайрлиева Райса Абдрахмановна Ақтөбе облысы, Қандыағаш қаласы нр 4 қазақ орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі, І біліктілік санатты. |
Сабақ мақсаты: ежелгі дәуір әдебиетінің нұсқалары мен «Күлтегін» жырының қазақ әдебиетіне қосқан үлесі, маңызы туралы білім деңгейлерін кеңіту.
Сабақ міндеттері:
Сабақтың түрі: дәстүрден тыс
Сабақтың типі: конференциялық сабақ үлгісі
Ежелгі дәуір әдебиеті мен көне түркі жазбалары жөнінде мәлімет беру (Оқушылардың қосымша дайындаған жұмыс материалдары)
Үш топ:
Интерактивтік тақтаны пайдаланып, ежелгі дәуір ескерткіштері мен «Күлтегін» жырына қатысты суреттер туралы мәлімет.
Тест тапсырмаларынан жауап алу.
1. Рун жазуын алғаг тапқан кім?
А) В.Томсен
Б) М.Кастрен
В) А.Ремюза
2. Орхон-Енисей жазбалары қай дәуірлердің жазбасы?
А) алтай дәуірі
Б) Ғұн дәуірі
В) Ежелгі Дәуір
3. Күлтегін кім?
А) Ел билеген қаған
Б) Қолбасшы батыр
В) Заң шығарушы
4. Күлтегін қай жылы қайтыс болған?
А) 728 ж
Б) 731 ж
В) 698 ж
5. «Күлтегін» жыры қазақ эпостарының алғашқы үлгісі бола ала ма?
А) иә
Б) жоқ
В) әрине
6. Тоныкөк кім?
А) Батыр
Б) Ел басқарған
В) Заң шығарушы, жырау
Талас, Іле өзендерінің аңғарынан табылған жазуларын табуға үлес қосқандар Иоганн мен Ядренцев. «Күлтегін» жырын қазақ эпостарымен байланыстыра әңгімелетіп, жырлардан үзінді салыстыру. (тақырып, мазмұн, көркемдік жағынан)
Сабақтың барысын «Күлтегін» жырынан үзінділерді жатқа айтқыза аяқтау.
Жырдың қазіргі нұсқасын кім жазған? ( М.Жолдасбеков)
Сабақтың құндылығы неде?
Сұраққа ой —пікірлер арқылы жауап алып жинақтау.
2002 ж И.Тасмағамбетов бастаған делегация «Күлтегін» жырын толық оқып, үзінділер жаттау.
Қорытынды сұрақтар:
1. Лингвистерге:
2. Тарихшыларға:
3.Әдебиетшілерге: